Varighed
2.50
Billede
Materialer
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

Future Mirror værktøjet er tilgængeligt online

Visning på kort
Vis udbyderadresse

En dynamisk og inspirerende workshop der styrker elevernes evne til at forstille sig positive fremtidsscenarier, og dermed styrker elevers handlemod for en bæredygtig fremtid.

Eleverne skal arbejde med fremtidsscenarier, der udfordrer de dystopier, de kender fra bl.a. populærkultur og nyhedsmedier, og gennem kreative processer formulere bæredygtige fremtider.

Det er et komplekst forløb, der kan anvendes i mange forskellige fag. 

I forløbet møder eleverne et AI værktøj, der anvendes til at skabe æstetiske visualiseringer og poesi. Det er et afgrænset program, der kun kan bruges til ovennævnte formål.

Forløbet er udviklet af Institut for Fremtidsforskning, Centralbibliotekerne og Innovation lab, men vi har tilpasset det til aldersgruppen og bibliotekets rammer.

Har I spørgsmål? Kontakt biblioteksformidler Astrid Richter på asrij@aarhus.dk 

Gratis
Ja
Forløbstype
Overordnet målgruppe
Hele året
Ja
Pris
Enhed
Ansøgningsknap
Søg om refusion af transport
Formål

Forløbet er tilrettelagt med henblik på at styrke elevernes 'future literacy' - et begreb der kunne oversættes til fremdtidsfærdigheder, men som i denne kontekst især dækker over evnen til at forestille sig en bæredygtig fremtid - til gavn for elevernes handlemod og ikke mindst mentale helbred.

Forløbet anvender kreative processer til visualisering og modelering af fremtidsscenarier, og er således oplagt både i dansk, samfundsfag såvel som håndværk og design.

Eleverne opnår kendskab til kunstig intelligens(AI), og træner deres evne til at prompte.

Sted

Aarhus Bibliotekerne

Hack Kampmanns Plads 2

8000 Aarhus C

 

Biblioteksformidleren henter klassen ved informationsskranken, mød gerne op et par minutter før.

Beskrivelse til varighed

Forløbet varer cirka 2 timer, hertil en pause undervejs.

Vis ikke på profil
Afbrudt
Antal
30
Skjul kontaktformular
Afbrudt
Hvem kan få tilskud
Alle