Temadag: Hjernen i skolen

Hvorfor hører Robyn ikke efter? Hvorfor griner Cecilie altid af Alma og Louises svar? Hvorfor går Sandra i sort inden en fremlæggelse? Hvorfor respekterer Karsten ikke de fælles klasseregler og hvorfor snakker Muhammed altid i timerne?  

Hvis du som underviser i folkeskolen har stillet dig selv nogle af overstående spørgsmål, kan temadagen: Hjernen i skolen, være noget for netop dig.  

Temadag om trivsel i fagene

Hvordan kan trivsel fylde en større del af undervisningen i emner som fx Pythagoras, Fotosyntesen eller bevægelse i idræt? Det ser vi nærmere på i løbet af denne temadag, som er egnet til en hel skole eller afdeling, der ønsker at arbejde mere fokuseret med trivsel i fagene.

Trivsel og læring går hånd i hånd. PERMA er en teori, der har skabt et videnskabeligt fundament for at optimere trivsel og læring. PERMA-teorien illustrerer fem elementer, som understøtter trivsel – jo mere PERMA en person oplever, jo højere trivsel.
De fem elementer er:

Temadag: Modtagerklasser

”Det er udfordrende for mig at skabe en fællesskabende kultur i min klasse, når der løbende er så stor udskiftning i elevflokken!”

"Den sproglige barriere gør det svært for mine elever at lave aktiviteter sammen!”

Er du lærer eller pædagog i én af kommunens modtagerklasser, så har du måske oplevet ovenstående udfordringer.